Każdy przedsiębiorca wie, jak ważne są dobre opinie w sieci. Pozytywnie wpływają one na wyniki
wyszukiwania, natomiast użytkownicy często kierują się nimi, rozważając zakup wybranego
produktu lub podejmując decyzję o skorzystaniu z danej usługi. Sposobów na pozyskanie
pozytywnych komentarzy jest wiele – od bezpośredniego zachęcania klientów do wystawienia
opinii, aż po kupowanie opinii w internecie. Poniżej przedstawiamy główne zalety
najpopularniejszych opcji.
Jak zachęcić klienta do wystawienia opinii?
Klienci wystawiają komentarze z opinią w różnych przypadkach – głównie, kiedy produkt lub
usługa nie spełnia ich oczekiwań, lub okazują się dużo lepsze, niż podejrzewali. Przeciętnie jednak
klient nie zdaje sobie sprawy z tego, jak ważne dla przedsiębiorcy są pozytywne opinie Google
Maps, Opineo, oraz na innych tego typu portalach, przez co nie decyduje się na zostawienie
komentarza. Jednym ze sposobów na ich pozyskanie jest więc poproszenie klienta o wystawienie
opinii na temat produktu lub usługi. Można to zrobić dołączając wiadomość z prośbą do produktu,
lub poprosić za pomocą wiadomości mailowej. Warto w tym momencie wytłumaczyć klientowi,
dlaczego jego opinia jest tak istotna i jaki wpływ ma ona na rozwój firmy, a także jakość produktów
i oferowanych usług. Ten sposób sprawi, że firma zyska sympatię wśród klientów.
Inne sposoby na zyskanie dobrych opinii
Jeśli, pomimo próśb, klienci wciąż niechętnie dzielą się opinią na temat produktu lub usługi można
skorzystać z innych sposobów na ich pozyskanie. Można zachęcić odbiorców, oferując im na
przykład zniżki na kolejne zakupy, gdy wystawią komentarze Google z opinią o zakupionym
produkcie lub po skorzystaniu z usługi. To rozwiązanie może wymagać jednak pewnej formy
weryfikacji i automatyzacji, które pozwoliłaby na takie działanie. Inną alternatywą jest kupowanie
opinii Google. Dobrze wykonane i zorganizowane może stać się potężnym narzędziem, które
korzystnie wpłynie na rozwój przedsiębiorstwa. Odpowiednia ilość pozytywnych opinii pozwala na
dotarcie do nowych klientów – dzięki nim wizytówka firmy jest częściej rekomendowana
użytkownikom, a strona przedsiębiorstwa znajduje się wyżej w wynikach wyszukiwania.
Pozytywne opinie w internecie są bardzo ważne – nie tylko dla prężnie rozwijających się, małych
firm, lecz także większych przedsiębiorstw o ustabilizowanej pozycji na rynku. Dzięki nim firma z
większą łatwością trafia do nowych klientów, a także zyskuje ich zaufanie. Sposobów na pozyskanie
pozytywnych komentarzy jest wiele i to od przedsiębiorcy zależy, które z przedstawionych technik
wybierze dla rozwoju swojej działalności w sieci.